În preajma Zilei Naţionale a Franţei, dorind să marcheze la Bucureşti inaugurarea a preşedinţiei franceze a Consiliului Uniunii Europene, Ambasada a invitat un ansamblu coral de calitate, Accentus – condus cu autoritate şi inteligenţă de Laurence Equilbey –, să susţină un program alcătuit, simbolic, din piese compuse de autori reprezentativi din 10 ţări membre ale Uniunii, subliniind astfel ideea ambasadorului Henri Paul: „originalitate şi diversitate culturală“ în cadrul unei mari familii continentale. Şi pentru a conferi un plus de greutate şi importanţă evenimentului, manifestarea a fost prefaţată, la Institutul Cultural Francez, de o întîlnire cu Renaud Donnedieu de Vabres, pînă în 2006 ministrul Culturii în Franţa, în prezent ambasador delegat pentru probleme culturale în cadrul preşedinţiei franceze a Consiliului UE. Printr-o frumoasă coincidenţă, chiar domnia sa a colaborat cu actualul ambasador pe cînd lucrau la Minister, la un proiect de dialog cultural pe care acum îl pot concretiza într-o formă amplificată la nivelul Uniunii, astfel încît debutul proiectului la Bucureşti capătă, pentru cei doi diplomaţi, conotaţii speciale. Extrem de amabil şi jovial, a oferit numeroase detalii referitoare la seria evenimentelor ce se vor derula pînă în decembrie, „în parteneriat şi cu participarea celorlalte 26 de ţări membre“, o parte dintre manifestări fiind gîndite în „tandem“, artiştii din (cîte) două ţări evoluînd în programe comune. La Ateneu, un public select, format în mare parte din ambasadori şi personalităţi ale vieţii noastre cultural-politice (dar nu numai, pentru că, printre spectatori s-a aflat, spre exemplu, şi Ilie Năstase), a aplaudat un concert care s-a dorit „cu ştaif“ şi în privinţa ambianţei, astfel încît – deşi nu am înţeles de ce – scena Ateneului era învăluită în negru, membrii corului îmbrăcaţi în negru, iar orga luminată ca într-o catedral