Piata locala de comert electronic, pe care activeaza din ce in ce mai multe magazine online, se indreapta spre o perioada de saturatie, in care jucatorii se vor lupta din ce in ce mai greu pentru a-si mentine pozitia, potrivit estimarilor oficialilor Cel. ro, al doilea magazin de comert online de pe piata, dupa veniturile inregistrate anul trecut.
"Este foarte usor sa intri pe aceasta piata, dar este foarte greu sa rezisti. Competitia este foarte dura, marjele de profit sunt mici si problemele sunt mari", a declarat pentru ZF Mihai Nenciu, new business director al Cel.ro.
"Fara un capital important si oameni cu experienta in domeniu, sansele de reusita sunt minime", a adaugat reprezentantul companiei. Nenciu este de parere ca, in prezent, magazinele online care conteaza pe piata "au un know-how cumulat, fara de care este destul de greu sa mai pornesti la drum".
Primii cinci jucatori de pe piata locala de comert electronic, dupa cifra de afaceri raportata pe 2007, sunt eMag, Cel.ro, PC Garage, Market Online si PC Fun.
Cel.ro, administrat de compania Corsar Grup, a inregistrat o cifra de afaceri de 10 mil. euro in 2007, in crestere cu 85% fata de nivelul de 5,5 mil. euro consemnat in 2006. Obiectivul companiei pentru sfarsitul acestui an este atingerea unui rulaj de cel putin 15 mil. euro, in conditiile in care cifra de afaceri pe primele trei luni a crescut cu 70% fata de 2007, totalizand 4 mil. euro.
Oficialii Cel.ro au precizat ca lucreaza cu o marja de profit de 3%, care reprezinta media generala pe acest segment de piata.
"Aproximativ 80% din profit a fost reinvestit in marketing si logistica. In 2007, nivelul acestor investitii s-a ridicat la circa un sfert de milion de euro, din care 100.000 de euro in marketing, 100.000 de euro in logistica si 50.000 de euro in sisteme informatice", a precizat Nenciu.
El a adaugat ca