Citiţi în "Dilema veche" de azi o anchetă despre dezinteresul în promovarea propriei ţări Noi nu ne vindem ţara! Nici măcar nouă înşine. Este concluzia la care am ajuns după ce am
Citiţi în "Dilema veche" de azi o anchetă despre dezinteresul în promovarea propriei ţări
Noi nu ne vindem ţara! Nici măcar nouă înşine. Este concluzia la care am ajuns după ce am căutat oferte de turism cultural intern, în zece agenţii din centrul Capitalei.
Nicio agenţie românească nu a fost capabilă să ne ofere circuite atractive în România, chiar în mijlocul sezonului, ca alternativă la destinaţiile rivale deja consacrate: Grecia, Spania, Italia, Franţa.
În numărul de astăzi al revistei "Dilema veche" puteţi "admira" tabloul delăsării agenţilor de turism bucureşteni, pe care i-am luat total prin surprindere, cerându-le un lucru aparent banal şi la îndemână: să ne ajute să ne vizităm ţara.
Agenţiile nu sunt pregătite să resusciteze turismul local, iar angajaţii, incapabili să privească mai departe de clişeele Dracula-Castelul Bran-Castelul Peleş-Cetatea Sighişoarei-mănăstirile din Moldova-Marea Neagră.
Ne-am pus în pielea românului obişnuit, cunoscător al acestor locuri fascinante, dar care vrea să descopere şi faţa nevăzută a României, la fel de spectaculoasă. O angajată de la Eurolines ne-a spus că agenţia nu are circuite interne organizate, dar poate aranja cazarea. Cu o condiţie: să venim de-acasă cu traseul gata făcut.
"Ce ne puteţi recomanda să vedem în România?" "Castelul lui Dracula din Bistriţa Năsăud, Munţii (!) Noroioşi din Buzău, dacă nu mă-nşel…", a gafat agenta.
Patrioţii ne trimit în Turcia
Agenţia Carpatia Tour stă prost cu pliantele despre România. Nu are niciunul. Nici trasee. Şi are şi tehnici de persuasiune descurajante: "Să ştiţi că un circuit prin ţară costă mult, cam 1.500 de euro două persoane, plus ben