Cu toate că mediul economic nu este potrivit unei afaceri, iar greutăţile sunt inerente, cu multă muncă şi o politică de marketing foarte bine gândită, succesul vine treptat, dar sigur. Firma Lumilux are drept domeniu de activitate distribuţia de corpuri de iluminat şi echipamente electronice (surse de lumină; corpuri de iluminat public, stâlpi metalici; proiectoare; spoturi; componente pentru tablouri electrice; aparataj etc). Pentru acestea, asigură o permanentă şi intensă activitate de asistenţă, consiliere şi service. „Este un comerţ specializat şi se adresează unei pieţe dedicate - semiprofesionişti spre profesionişti“, a declarat Geani Ulucu, administratorul firmei, care a explicat că este o afacere de familie.
Investiţie iniţială de 7.000 de dolari Firma s-a înfiinţat în anul 1997 cu o investiţie de aproximativ 7.000 de dolari. „Am pornit afacerea dintr-o necesitate. Am lucrat într-o firmă asemănătoare şi, atunci când am plecat, m-am gândit să iau legătura cu persoanele cu care am colaborat“, a precizat Ecaterina Militaru, directoarea generală a firmei şi persoana care a pus bazele afacerii. Primul furnizor al firmei a fost Elba. La momentul respectiv, Lumilux avea patru angajaţi, toţi membri ai familiei.
Reţeta succesului Între timp, numărul angajaţilor a ajuns la 18, iar cifra de afaceri s-a ridicat, în 2007, la peste 1,537 milioane de euro. De altfel, potrivit reprezentanţilor societăţii, în ultimii trei ani, cifra de afaceri a înregistrat anual creşteri de aproximativ 20%. Reţeta succesului se bazează în primul rând pe multă muncă. „În primii trei ani, lucram şapte zile din şapte, de la 7.00 la 23.00. În plus, am reinvestit permanent în firmă - marketing, publicitate, logistică, soft, personal“, a spus Geani Ulucu. Încă de la început, Lumilux a fost proiectată ca o afacere regională, astfel că, la un an după ce s-a lansat, au abordat, du