Pentru prima data dupa patru ani, investitiile in publicitatea prin televiziune au fost mai mici decat se asteptau analistii, in primul semestru al anului, cei mai multi bani fiind alocati programelor de sport si divertisment.
Piata de media se stabilizeaza, dupa ce in ultimii patru ani a crescut constant cu 35-40%. Anul 2008 este primul in care ritmul nu va mai fi atat de inalt, dar evolutia pietei va fi in continuare pozitiva, cu o crestere de aproximativ 20-30% fata de anul 2007, informeaza Business Magazin in editia electronica.
In primul semestru, un rol important in evolutia investitiilor si a audientelor l-a avut Campionatul European de Fotbal, care a majorat bugetul TVR cu circa sapte milioane de euro.
Cele mai urmarite programe de televiziune in 2008 au fost cele trei meciuri ale nationalei la Campionatul European, partida Romania-Olanda fiind privita de 4,3 milioane de oameni.
Exista o stagnare a pietei pentru domeniile auto si imobiliar, categorii influentate de cursul valutar si de evolutia dobanzilor la banci. Nu se poate spune acelasi lucru despre produsele de larg consum, de genul cosmeticelor si produselor de intretinere.
Programele cele mai scumpe si ale caror preturi au urcat si cel mai mult sunt meciurile de fotbal si emisiunile de divertisment, pentru ca sunt cele mai urmarite.
Investitiile nete in televiziune au fost in prima jumatate a acestui an de aproximativ 175 de milioane de euro, adica in jur de 40% din totalul celor 437 de milioane de euro estimate pentru televiziune in 2008.
Din suma evaluata pentru ianuarie-iunie, primii cinci jucatori - CME (Pro TV, Acasa TV, sport.ro, PRO Cinema, MTV si PRO TV International), Intact (Antena 1, 2, si 3 si Euforia TV), Prima TV, posturile publice de televiziune si Realitatea TV au incasat aproximativ 150 de milioane de e