L-am văzut sîmbăta trecută. Îmbrăcat cu un tricou portocaliu şi nişte pantaloni albi, de vară. Cu o barbă mare şi cu un păr care m-a dus cu gîndul la ajutorul lui Rumburak, Blekota, din filmul Arabella. Venise la Teatrul Bulandra să vadă o repetiţie a celei mai recente piese a lui Andrei Şerban, Regele Lear.
L-am văzut sîmbăta trecută. Îmbrăcat cu un tricou portocaliu şi nişte pantaloni albi, de vară. Cu o barbă mare şi cu un păr care m-a dus cu gîndul la ajutorul lui Rumburak, Blekota, din filmul Arabella. Venise la Teatrul Bulandra să vadă o repetiţie a celei mai recente piese a lui Andrei Şerban, Regele Lear.
F Murray Abraham, unul dintre cei mai speciali actori de teatru cu o frumoasă carieră şi în film, stătea pe rîndul trei, la doi metri în spatele meu.
L-am văzut şi acum mai bine de zece ani şi-am fost uimită de talentul lui actoricesc. La vremea aceea era, într-un film regizat de Miloş Forman, Antonio Salieri, muzicianul influent de la curtea Austriei, care-l aduce pe Mozart la Viena pentru ca apoi să comploteze împotriva sa.
Istoria din spatele rolului de atunci are ceva origini româneşti. La începutul anilor ‘80, cariera lui Abraham era în umbră. A ajuns la un casting la La MaMa, pentru una din piesele lui Andrei Şerban, iar acesta l-a distribuit într-unul din rolurile principale. Acolo l-a văzut Miloş Forman cînd se pregătea să-şi facă distribuţia pentru Amadeus, filmul care a obţinut opt dintre Oscarurile anului lui. De atunci, acum mult mai celebru şi cu o cotă mult mai ridicată, Abraham a mai jucat în piese de teatru şi a continuat colaborarea (şi) cu Andrei Şerban.
Zilele acestea, "Salieri" se află în România pentru a filma la Barbarosa, alături de Rutger Hauer şi românul Zoltan Butuc, aşa că n-a ratat întîlnirea cu regizorul care l-a inspirat în carieră.
M-am uitat l