Chiar daca provin din Franta, cei de la Arval, companie de leasing operational a grupului BNP Paribas, isi doresc ca Romania sa ajunga in dinamica ca piata olandeza, unde gradul de penetrare al leasingului operational in piata vehiculelor de intreprindere este de 80%.
Radu Precup: Ce procent din valoarea bunului il reprezinta valoarea reziduala in cazul companiei pe care o reprezentati?
Arnault Leglaye: Estimarea valorii de revanzare a vehiculelor ca procent din valoarea initiala a acestora reprezinta o competenta cheie a Arval. In consecinta, nu putem avansa un raspuns in cifre intrebarii Dumneavoastra, cu atat mai mult cu cat acest procent este calculat individual in functie de parametrii specifici ai vehiculului precum modelul, motorizarea sau durata si kilometrajul contractului.
Dinamica valorilor reziduale face obiectul unei supravegheri speciale din partea noastra, cu atat mai mult in aceasta perioada, in urma recentelor modificari legislative cu privire la taxa de poluare ale caror efecte asupra pietei vehiculelor uzate nu ne sunt cunoscute inca. Arval are specialisti atat la nivel local cat si la nivel corporate, pentru a studia dinamica pietei vehiculelor uzate si a realiza extrapolari statistice cu privire la valorile de revanzare in viitor.
Cristi Gubandru: Este mai bine sa aleg o valoare reziduala cat mai mare sau cit mai mica?
Arnault Leglaye: Unul dintre principiile de baza ale leasingului operational este acela ca societatea de leasing isi asuma riscul revanzarii bunului la sfarsitul contractului. Asadar clientul nu poate alege valoarea reziduala a contractului, el neavand posibilitatea cumpararii vehiculul in fine.
Dintr-o perspectiva generala, cu cat valoarea reziduala este mai ridicata, cu atat rata lunara a contractului va fi mai competitiva pentru client.
Corina: Cand va ajunge piata de leasing