Exproprierea terenurilor necesare construcţiei tronsonului Bucureşti-Ploieşti, parte a autostră zii care va lega Capitala de Braşov, costă de două ori mai mult decât realizarea efectivă a lucrărilor, potrivit directorului de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) Ştefan Szobotka. Sursa: Rompres
Cele mai mari probleme în ceea ce priveşte exproprierile se întâlnesc pe tronsonul cuprins între Capitală şi Moara Vlăsiei (kilometrii 0-19), unde nu au fost expropriaţi decât 3,4 kilometri.
Fonduri de la guvern
„Aşteptăm o hotărâre a executivului prin care să se aloce fonduri pentru exproprierea altor 11 kilometri. E posibil însă să nu plătim toate exproprierile anul acesta ca să mai avem bani şi de lucrări“, a declarat Szobotka. Potrivit şefului de proiect pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, Ene Petre, în ianuarie au fost alocaţi ultimii bani pentru continuarea lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, circa 120 de milioane de euro.
Italienii de la Pizzarotti&Tirrena anunţau la începutul lunii că a început deja construcţia a doi kilometri din tronsonul cuprins între Bucureşti şi Moara Vlăsiei, proiect estimat la circa 514,6 milioane de lei.
Pe tronsonul Moara Vlăsiei- Ploieşti, unde lucrează firmele româneşti PA&CO International, UMB Spedition, Euroconstruct Trading ’98 şi Comaxa au fost realizate circa 65% din exproprierile necesare finalizării construcţiei. Autostrada Bucureşti-Ploieşti are termen de finalizare în 2010, însă în acest moment lucrările sunt mult întârziate.
Braşov-Comarnic, gata în 2013
Ultimul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov, respectiv Comarnic- Braşov, care va fi construit prin concesiune, este estimat de oficiali din cadrul companiei de autostrăzi la o valoare cuprinsă între 700 de milioane de euro şi un m