Coca-Cola incearca sa economiseasca anual intre 400 si 500 de milioane de dolari pana la sfarsitul anului 2011.
CEO Coca Cola, Muhtar Kent, a declarat ca firma sa trece printr-o revizuire agresiva a cheltuielilor, iar marketing-ul va fi principalul segment afectat de aceasta taiere a costurilor.
Compania va cauta sa reduca programele de marketing legate de imaginea consumatorului prin care a crescut utilitatea campaniilor globale.
De asemenea, va incuraja cele mai bune practici pentru creativitate si executii de ansamblu, precum si colaborarile cu agentiile de publicitate. De exemplu, Kent a declarat recent ca un acord de cercetare de marketing la nivel global va inlocui o serie de acorduri locale.
“Obiectivul nostru este sa reinvestim eficienta marketing-ului pe care sa o realizam prin activitati eficiente de construire a brandului care sa produca o stabilitate pe termen lung a afacerii”, a declarat Kent.
CFO Coca-Cola, Gary Fayard, a declarat ca din cauza caderii economiei, compania trebuie sa mentina o abordare “disciplinata” asupra marketing-ului. Aceasta presupune o usoara crestere a cheltuielilor de marketing totale fata de cheltuielile planificate, precum si de relocare a fondurilor impotriva anumitor zone geografice pentru crestere.
Kent a recunoscut ca firma sa se confrunta cu provocari in intreaga lume si cu un volum de crestere de doar 3%, care este mai mic decat trimestrele trecute. “In mod cert operam intr-un mediu dificil, in special din cauza costurilor ridicate la energie si alimente care slabesc increderea consumatorului”, a adaugat Kent.
Totusi asta nu inseamna ca vor opri o parte din cheltuieli. “Prin investitiile in timpul unei economii dificile, sistemele noastre cauta sa construiasca o lagatura stransa cu consumatorii si o pozitie buna a actiunilor pentru mult timp”, a declarat Kent.
Specialistii