Organizatia de plata cu carduri American Express a anuntat ca in al doilea trimestru a inregistrat un profit cu 38% mai mic decat in perioada similara a anului trecut. Principalul motiv care a dus la aceste rezultate financiare a fost, potrivit companiei, faptul ca clientii sai americani au fost afectati de criza economica. Pentru balansarea situatiei, Amex isi propune sa reduca o parte a cheltuielilor, o masura in acest sens fiind disponibilizarile. Oficialii nu au mentionat cati oameni vor fi
Organizatia de plata cu carduri American Express a anuntat ca in al doilea trimestru a inregistrat un profit cu 38% mai mic decat in perioada similara a anului trecut. Principalul motiv care a dus la aceste rezultate financiare a fost, potrivit companiei, faptul ca clientii sai americani au fost afectati de criza economica. Pentru balansarea situatiei, Amex isi propune sa reduca o parte a cheltuielilor, o masura in acest sens fiind disponibilizarile. Oficialii nu au mentionat cati oameni vor fi concediati si care vor fi celelalte cheltuieli care se vor restrange.
desi clientii premium sunt cautati de banci in perioadele de evolutie normala a economiei, in perioadele de contractie (ca sa nu spunem "recesiune", deoarece statistic nu am avea dreptate) acesti clienti constituie motorul pierderilor. Schema este simpla: daca ieri, acestia cheltuiau si plateau la timp, acum ei rateaza plati, sau achita mai putin. In balanta, o plata cu 25% mai mica facuta de un client premium cantareste mai greu decat o plata cu 50% mai mica facuta de un client mediu sau mic.
Compania a avut in trimestrul doi un venit net de 653 milioane dolari (0,56 USD per actiune), iar in perioada similara a anului trecut scorul a fost de 1,06 miliarde dolari (0,88 USD per actiune).
CEO-ul American Express, Kenneth Chenault priveste realist situatia, si spune intr