CrisTim, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri, a investit aproximativ cinci milioane de euro in achizitia de echipamente de ambalare pentru salamuri si in promovarea acestora.
"Avand in vedere ca trecerea de la un produs neambalat la un produs ambalat prezinta riscuri mari din cauza modifi-carii modului de prezentare a produsului am decis sa investim bani intr-o campanie de comunicare si educare a consumatorului si a comerciantilor", a declarat Gabriel Alexandru, vicepresedintele CrisTim.
Investitia totala in echipamente de ambalat si modificari in procesul de productie pentru segmentul de salamuri a fost de circa 1,4 mil. euro. La aceasta suma se adauga investitia in promovarea salamurilor ambalate de circa 3,5 mil. euro, valoare la rate-card.
"Prin ambalarea salamurilor fiert-afumate incheiem un proiect inceput in urma cu doi ani prin care am dorit ambalarea tuturor produselor si rezolvam astfel probleme specifice industriei, care afectau inclusiv produsele noastre. Valoarea investitiei in echipamente si modificari in productie a fost de peste cinci milioane de euro", spune vicepresedintele CrisTim.
Potrivit lui Alexandru, la nivelul anului 2005, produsele ambalate reprezentau sub 5% din piata, iar ponderea produselor CrisTim ambalate la nivelul aceluiasi an era de 10%. Dupa finalizarea proiectului de ambalare a categoriilor de cremwursti si carnati, la finalul lui 2006 produsele ambalate au ajuns sa detina 25% din vanzarile producatorului. "In 2007, prin ambalarea specialitatilor, ponderea a crescut la 35%, iar in august anul acesta dupa ce vom finaliza proiectul de ambalare a salamurilor fiert-afumate, toate produsele CrisTim si Alpinia vor fi ambalate", afirma reprezentantul CrisTim.
El explica aceasta evolutie prin dezvoltarea pietei si a cerintelor venite din partea consumatorilor. Ceea ce a grabit insa ace