Aerogările din Bacău, Iaşi şi Suceava au nevoie urgentă de reparaţii capitale De când au fost construite, cele trei aeroporturi din Moldova nu au fost modernizate complet, iar
Aerogările din Bacău, Iaşi şi Suceava au nevoie urgentă de reparaţii capitale
De când au fost construite, cele trei aeroporturi din Moldova nu au fost modernizate complet, iar autorităţile se plâng că nu au bani.
Aeroportul Internaţional Iaşi are zboruri directe numai către două destinaţii externe: Antalia şi Viena. Ieşenii care vor să ajungă în alte locuri sunt nevoiţi să meargă la Bucureşti, Timişoara sau Viena, unde pot lua avion spre destinaţia dorită.
Consiliul Judeţean, administratorul aerogării, se laudă cu un plan de modernizare de mai bine de trei ani, însă deocamdată nu s-a concretizat nimic. Săptămâna trecută, prefectul Marius Bodea a anunţat că Guvernul va aloca 20 de milioane de euro pentru începerea lucrărilor. "Deocamdată nu am primit niciun act oficial referitor la finanţare", ne-a spus Maria Poraico, director în cadrul CJ Iaşi. Valoarea lucrărilor este de 200 de milioane de euro.
La un pas de pierderea licenţei
Într-o stare jalnică se află şi Aeroportul Internaţional "George Enescu" din Bacău, care funcţionează fără licenţă de transport pentru că nu îndeplineşte condiţiile minime de acreditare.
În ciuda numeroaselor delegaţii străine care s-au perindat prin Bacău, niciun investitor nu s-a încumetat să modernizeze aeroportul, deschis din 1946.
Consiliul Judeţean vrea să concesioneze aerogara pe 35 de ani unui investitor privat, care să se ocupe de modernizare. La licitaţia internaţională organizată pe 26 iunie a participat doar compania Blue Air, deşi opt firme au cumpărat caietul de sarcini.
"În această săptămână vom stabili dacă Blue Air a depus sau nu o ofertă eligibilă", spune Dragoş Benea, preşedintele Consiliulu