Sistemele informatice ale bancilor pot genera, uneori, tranzactii esuate fie la plata prin card (direct la comerciant), fie la retragerea de numerar (de la bancomat). Aceste erori intra in categoria celor mai elegante „tepe" pe care bancile le dau clientilor.
Putini dintre posesorii de carduri stiu ca sumele aferente tranzactiilor esuate sunt blocate, iar daca nu sesizeaza banca intr-un anumit interval de timp, banii nu mai pot fi recuperati.
Practic, clientii pot ajunge sa imbogateasca banca sau comerciantul in urma tranzactiilor esuate, dar si a lipsei de informare. Cei care nu stiu ca au obligatia contractuala de a cere banii inapoi se trezesc fara ei in cont. Gestionarea stricta a contului ramane cea mai sigura solutie pentru a nu cadea victima sistemului.
Din cauza problemelor aparute in sistemul informatic al bancilor, clientii pot avea surprize neplacute cand isi verifica soldul.
Tot mai multi clienti ai bancilor raman fara bani in cont din cauza unor tranzactii prin card esuate. Daca nu sesizeaza institutia, banii nu vor fi niciodata recuperati.
Clientii Bancii Transilvania (BT) au intampinat la sfarsitul saptamanii trecute probleme la utilizarea cardurilor VISA. Practic, acestia au ramas fara bani in cont, incercand sa efectueze tranzactii prin card la comercianti sau la retragerea de numerar de la bancomate.
"A avut loc un upgrade al sistemului informatic si dintr-o eroare au fost afectate tranzactiile efectuate cu carduri VISA la bancomatele sau POS-urile altor banci", ne-a declarat Gabriela Nistor, director executiv in cadrul BT. Institutia s-a autosesizat, iar sumele blocate au reintrat in conturile detinatorilor de card in aceeasi zi. Desi ar fi fost de asteptat, nu a existat nicio informare oficiala a publicului in acest sens.
Cine nu casca ochii, casca punga
Acesta