Aeroportul Baneasa a fost dotat, de peste o jumatate de an, cu o autostrada de mare viteza, folosita, din pacate pentru soferi, doar de avioane.
Oficial, ea este denumita pista de aterizare/decolare, insa jurnalistii de la saptamanalul Academia Catavencu o numesc "cea mai scumpa autostrada de din Romania".
Desi pista ar fi trebuit sa coste numai 18 milioane de euro, in final ea a ajuns sa fie reparata pentru 64 de milioane de euro.
IPTANA, proiectantul lucrarilor, refuza sa semneze procesul de receptie, intrucat calitatea pistei nu este conforma cu proiectul. Mai exact, IPTANA a proiectat ceva, iar Romstrade a facut altceva.
In momentul de fata, dupa lucrarile de reparatie, pista nu respecta indicatorii privind greutatea pe care trebuie sa o suporte. Asa cum este ea acum, abia ar face fata traficului auto.
Riscurile de accident aviatic sunt foarte mari. In scurt timp, traficul intens de pe Baneasa va face ca asfaltul din pista sa se deplaseze si sa formeze ridicaturi.
Pentru reparatia capitala a trei kilometri de asfalt in linie dreapta, aeroportul a platit 64 de milioane de euro, suma suficienta pentru a construi cativa kilometri de autostrada, dezvaluie Academia Catavencu in numarul din aceasta saptamana.
Ca si cum asta nu era de ajuns, pista este de o calitate foarte proasta. Sefii aeroportului pun in pericol cu buna stiinta vietile pasagerilor, directorul aeroportului, Stefan Mladin, "a platit foarte scump niste lucrari proaste", mai arata publicatia.
Vinovati de pista de calitate proasta au mai fost gasiti, de catre jurnalistii de la Academia Catavencu, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, si Nelu Iordache, patronul Romstrade, firma care a executat lucrarile de reparatie capitala a pistei.
Aeroportul Baneasa a fost dotat, de peste o jumatate de