Dupa primul an in Romania, Vaio a afisat o cota de piata de 80% pe segmentul notebook-urilor Blu-ray si de 2% pe gama de notebook-uri, si estimeaza, pentru 2009, un numar de 7.000 de unitati de notebook-uri vandute.
Pe plan local, se tinteste o cota de piata “cel putin asemanatoare cu cea detinuta pe plan european”, dupa cum a declarat Lia Burghelea (foto), Business Development Manager Sony pentru Sud-Estul Europei.
Compania isi propusese ca, pe termen mediu (de 3 pana la 5 ani), sa atinga in Europa o cota de piata de 5% pe segmentul Vaio. De zece ani de cand exista pe piata europeana, Vaio a reusit sa aduca mai aproape de utilizatori divertismentul digital si sa inregistreze vanzari cu un plus de 44% pe plan mondial.
In plus, Vaio estimeaza ca pana in 2010 va obtine 10 miliarde de dolari (6,29 miliarde euro) la nivel global.
Din anul lansarii sale in Europa, Vaio a inceput un proces de expansiune activ, care a vizat ocuparea unor piete importante din aceasta zona continentala, ajungand in acest an in tari precum Germania, Austria si Elvetia. Compania planuieste sa se extinda si in Europa de Est, intrand pana la sfarsitul acestui an si pe pietele din Ungaria, Slovacia si Bulgaria.
In Romania, Vaio intentioneaza sa creasca numarul punctelor de vanzare (retail) si cel al reprezentantelor Sony si sa acopere geografic toate zonele importante din tara, concentrandu-se pe cele mai mari zece orase.
La intrarea pe piata locala, compania a inregistrat un boom din punct de vedere al clientelei, ceea ce a demonstrat faptul ca publicul romanesc este unul educat si informat, care detine cunostinte in ceea ce priveste tehnologia Vaio.
“Daca, initial, numarul clientilor a cunoscut o ascendenta vizibila, dupa cateva luni de la lansare, nivelul consumatorilor s-a stabilizat si s-a mentinut pana in prezent la acelasi stadiu”, a adaugat Lia Bur