Studiul unui instrument muzical nu doar dezvoltă calităţi greu cuantificabile (creativitatea, sensibilitatea etc.), ci amplifică, efectiv, conexiunile cerebrale. Potrivit Science & Vie, acest lucru a fost demonstrat de neurologul Gottfied Schlaug din Boston, care a analizat cum se dezvoltă creierul copiilor între şase şi nouă ani care învaţă să cânte la vioară sau pian, două instrumente considerate foarte dificile.
În cazul celor care exersau cel puţin două ore pe săptămână, regiunile creierului responsabile cu planificarea şi coordonarea erau mai dezvoltate cu 25 la sută faţă de copiii de aceeaşi vârstă care nu aveau preocupări muzicale! Concluzia cercetătorului a fost că exerciţiile de stăpânire a unui instrument muzical dezvoltă capacitatea de reprezentare mintală a formelor în spaţiu şi logica matematică. (B.M.)
Studiul unui instrument muzical nu doar dezvoltă calităţi greu cuantificabile (creativitatea, sensibilitatea etc.), ci amplifică, efectiv, conexiunile cerebrale. Potrivit Science & Vie, acest lucru a fost demonstrat de neurologul Gottfied Schlaug din Boston, care a analizat cum se dezvoltă creierul copiilor între şase şi nouă ani care învaţă să cânte la vioară sau pian, două instrumente considerate foarte dificile.
În cazul celor care exersau cel puţin două ore pe săptămână, regiunile creierului responsabile cu planificarea şi coordonarea erau mai dezvoltate cu 25 la sută faţă de copiii de aceeaşi vârstă care nu aveau preocupări muzicale! Concluzia cercetătorului a fost că exerciţiile de stăpânire a unui instrument muzical dezvoltă capacitatea de reprezentare mintală a formelor în spaţiu şi logica matematică. (B.M.)