Afacerile cu lipici vor înregistra însă o temperare a creşterilor-record din ultimii ani, până la un nivel de numai 13% Ritmul alert al lucrărilor de construcţie din oraşele din
Afacerile cu lipici vor înregistra însă o temperare a creşterilor-record din ultimii ani, până la un nivel de numai 13%
Ritmul alert al lucrărilor de construcţie din oraşele din provincie determină jucătorii de pe piaţa de adezivi să investească în noi capacităţi de producţie. Vânzările se apropie cu repeziciune de limita maximă.
După ce în anii anteriori se consemnau ritmuri de creştere de peste 30%, începând cu acest an reprezentanţii producătorilor spun că vom asista la o temperare a acestui avans.
Un factor important care susţine cererea de adezivi îl reprezintă consumatorii finali care dau năvală în lanţurile de retail pentru a achiziţiona elementele necesare reamenajării locuinţelor. "Din ce în ce mai mulţi oameni sunt preocupaţi de creşterea confortului în apartamente, investind în amenajări interioare şi în eficientizarea parametrilor termici şi fonici din locuinţe", spune Lavinia Ciurtin, director de marketing Divizia Adezivi Henkel România.
Importanţa dobândită de termoizolaţii după majorarea cheltuielilor cu regia casei a contribuit la o largă utilizare a adezivilor. Consumatorul începe să manifeste o predilecţie pentru produse specializate, fapt ce va potoli ritmul de creştere a vânzărilor din piaţă.
"Ritmul de creştere în 2008 nu va depăşi 12-13%, principalul motiv fiind educarea consumatorului care a înţeles necesitatea de a folosi adezivul numai în scopurile pentru care acesta a fost produs. Până nu demult, adezivii de gresie şi faianţă erau folosiţi şi pentru termoizolaţia faţadelor sau la lipirea plăcilor de polistiren", precizează Lavinia Ciurtin.
Reprezentanţii Atlas Corporation mizează însă pe un avans ceva mai consistent al