Sistemele informatice ale băncilor pot genera, uneori, tranzacţii eşuate fie la plata prin card (direct la comerciant), fie la retragerea de numerar (de la bancomat). Aceste erori intră în
Sistemele informatice ale băncilor pot genera, uneori, tranzacţii eşuate fie la plata prin card (direct la comerciant), fie la retragerea de numerar (de la bancomat). Aceste erori intră în categoria celor mai elegante "ţepe" pe care băncile le dau clienţilor.
Puţini dintre posesorii de carduri ştiu că sumele aferente tranzacţiilor eşuate sunt blocate, iar dacă nu sesizează banca într-un anumit interval de timp, banii nu mai pot fi recuperaţi.
Practic, clienţii pot ajunge să îmbogăţească banca sau comerciantul în urma tranzacţiilor eşuate, dar şi a lipsei de informare. Cei care nu ştiu că au obligaţia contractuală de a cere banii înapoi se trezesc fără ei în cont. Gestionarea strictă a contului rămâne cea mai sigură soluţie pentru a nu cădea victimă sistemului.
Din cauza problemelor apărute în sistemul informatic al băncilor, clienţii pot avea surprize neplăcute când îşi verifică soldul
Tot mai mulţi clienţi ai băncilor rămân fără bani în cont din cauza unor tranzacţii prin card eşuate. Dacă nu sesizează instituţia, banii nu vor fi niciodată recuperaţi.
Clienţii Băncii Transilvania (BT) au întâmpinat la sfârşitul săptămânii trecute probleme la utilizarea cardurilor VISA. Practic, aceştia au rămas fără bani în cont, încercând să efectueze tranzacţii prin card la comercianţi sau la retragerea de numerar de la bancomate.
"A avut loc un upgrade al sistemului informatic şi dintr-o eroare au fost afectate tranzacţiile efectuate cu carduri VISA la bancomatele sau POS-urile altor bănci", ne-a declarat Gabriela Nistor, director executiv în cadrul BT. Instituţia s-a autosesizat, iar sumele blocate au reintrat în conturile deţinătoril