Anul trecut, pe şoselele din România s-au produs 5.200 de accidente grave, soldate cu 1.572 de răniţi şi 4.824 de răniţi grav, în condiţiile în care sunt înmatriculate 3,7 milioane de maşini. Dar, dacă se iau în considerare mărcile maşinilor implicate în accidente, se ajunge la concluzii surprinzătoare. Astfel, una din cele mai sigure maşini pentru şoferi este Trabantul, doar două din cele 16.598 înmatriculate fiind implicate în accidente grave, cu răniţi.
Aici, probabil, au contat atât viteza mică prinsă de „maşinile de carton“, cât şi grija celorlalţi participanţi la trafic de a nu se lovi de „sărăcii“. La fel, foarte sigure sunt şi „tancurile“ Hummer, care intimidează în trafic şi fac gol în jurul lor: nici unul din cele 172 de autoturisme Hummer n-a fost implicat într-un accident grav. Foarte bine stau şi bijuteriile pe roţi, de care proprietarii au grijă ca de ochii din cap.
De exemplu, limuzinele Porsche, unde un far face cât zece Trabanturi, au „produs“ doar două accidente grave la 1.500 de bucăţi înmatriculate. La fel, Lexus, cu 800 de bucăţi, are doar o coliziune gravă. La polul opus sunt maşinile din clasa Premium, tip Mercedes şi BMV Mercedes, cu 64.852 de maşini înmatriculate şi cu 230 de accidente grave soldate cu 102 morţi şi 212 răniţi, ceea ce depăşeşte de 2,5 ori media pe ţară. Fireşte, cele mai frecvente cauze ale accidentelor sunt viteza excesivă şi neacordarea de prioritate la trecerea de pietoni.
Gandul Anul trecut, pe şoselele din România s-au produs 5.200 de accidente grave, soldate cu 1.572 de răniţi şi 4.824 de răniţi grav, în condiţiile în care sunt înmatriculate 3,7 milioane de maşini. Dar, dacă se iau în considerare mărcile maşinilor implicate în accidente, se ajunge la concluzii surprinzătoare. Astfel, una din cele mai sigure maşini pentru şoferi este Trabantul, doar două din cele 16.598 înmatriculat