Stâlpii Pasajului Basarab se ridică până la înălţimi de 50 de metri, însă responsabilii de şantier spun că exproprierile şi cablurile vor întârzia finalizarea construcţiei
Stâlpii Pasajului Basarab se ridică până la înălţimi de 50 de metri, însă responsabilii de şantier spun că exproprierile şi cablurile vor întârzia finalizarea construcţiei
Alături de celebrul pasaj de la Basarab, borduriada începută de Videanu continuă pe mai multe artere din Capitală.
Băneasa, Calea Victoriei, Mihai Bravu şi Calea Floreasca sunt în prezent cele mai strangulate zone din cauza şantierelor.
În timp ce pe Calea Floreasca se înlocuiesc bordurile puse cu câteva luni în urmă şi la intersecţia Mihai Bravu cu Ferdinand muncitorii ocupă trei sferturi din carosabil, în zona Băneasa se prognozează un trafic infernal din cauza avansării pasajului subteran.
Shaorma, buturuga din calea pasajului
Muncitorii de la Pasajul Basarab erau ieri împărţiţi în două categorii: cei care lucrau la stâlpi şi cei care aşteptau să se rezolve problema exproprierilor şi a cablurilor ca să poată continua treaba în zona Orhideelor.
"Uitaţi, este unul aici cu o şaormerie care nu pleacă decât dacă primăria îi dă 700.000 de euro pentru 300 mp", a precizat inginerul Ioan Ursu, responsabil tehnic cu execuţia Pasajului
Basarab.
Un alt impediment îl constituie cablurile, pe care muncitorii nu au voie să le mişte, pentru că, spun ei, riscă amenzi usturătoare şi chiar dosare penale. "Luxten şi Electrica trebuie să vină să le mute, ca noi să putem înainta cu lucrările", a precizat Marius Morar, inginer la Astaldi.
Preţul construcţiei a crescut deja de trei ori în doi ani, de la 74.012.000 de euro în 2004 la 222.475.263 de euro în 2007. Mai mult, suma alocată pentru exproprieri a fost suplimentată de al 3.696.000 de euro la 40.000.000 de euro.
Termenu