Efectele recesiunii economice îşi fac simţită prezenţa şi în investiţiile în publicitatea din mass-media romånească. În primele şase luni ale acestui an, creşterea pieţei a fost de numai 6,75% faţă de perioada similară a anului precedent. La jumătatea lunii iulie a anului trecut, compania de monitorizare AlfaCont calcula sumele investite în publicitatea din mass-media (la tarife-listă sau rate card, fără discounturi) în primul semestru al anului şi remarca o evolu�
Efectele recesiunii economice îşi fac simţită prezenţa şi în investiţiile în publicitatea din mass-media romånească. În primele şase luni ale acestui an, creşterea pieţei a fost de numai 6,75% faţă de perioada similară a anului precedent.
La jumătatea lunii iulie a anului trecut, compania de monitorizare AlfaCont calcula sumele investite în publicitatea din mass-media (la tarife-listă sau rate card, fără discounturi) în primul semestru al anului şi remarca o evoluţie de aproximativ 35% faţă de 2006. Piaţa de publicitate era în plin avånt, după proaspăta aderare la Uniunea Europeană, aşa încåt previziunile specialiştilor din domeniu erau optimiste pentru acest an. Cu toate acestea, raportul AlfaCont pentru primele şase luni din 2008 arată că investiţiile în publicitate din mass-media se ridică la numai 2,38 miliarde de euro. Faţă de anul trecut, suma este, într-adevăr, cu 150 de milioane de euro mai mare, dar în procente creşterea nu depăşeşte 7%.
Specialiştii pun evoluţia slabă a pieţei pe seama recesiunii, unul dintre motivele pentru care bugetele clienţilor de publicitate, în special ale celor cu sediul central în Statele Unite ale Americii, nu au crescut în prima jumătate a anului. Totodată, faptul că ne aflăm într-un an electoral, cu alegeri locale şi parlamentare, face ca multe companii să fie reţinute în a investi în publicitate.
Potrivit AlfaCont, sumele cheltuite, la rate