Un calcul realizat de "Adevărul" arată că postul de sport ar putea atrage, până la sfârşitul anului, venituri din publicitate de aproximativ 1,5 milioane de euro Dacă meciurile din
Un calcul realizat de "Adevărul" arată că postul de sport ar putea atrage, până la sfârşitul anului, venituri din publicitate de aproximativ 1,5 milioane de euro
Dacă meciurile din Liga I vor atinge o audienţă medie de 1,2% şi spaţiul de reclamă va fi acoperit, GSP TV se va putea impune cu uşurinţă pe piaţa tv.
Cea mai importantă problemă a GSP TV este acoperirea în teritoriu. Până în prezent, se ştie că programele vor putea fi recepţionate în pachetul de bază al operatorului RCS&RDS (care are 1,1 milioane de abonaţi) şi al platformei digitale Digi TV (600.000 de clienţi). Cele două servicii acoperă aproape 30% din piaţa de cablu şi DTH din România.
Acoperirea este şi o problemă internă a consorţiului RCS&RDS - Antena 1, care deţine drepturile tv ale Ligii I pentru următorii trei ani.
Pe de o parte, operatorul de cablu, cel care a investit cei mai mulţi bani în această achiziţie (Alexandru Oprea, directorul general al RCS, a ridicat cartonul la licitaţia LPF), îşi doreşte un produs (GSP TV) numai al său, care să-l diferenţieze de competiţia de pe piaţa de cablu şi DTH.
Pe de altă parte, grupul Intact, proprietarul Antenelor, urmăreşte o acoperire cât mai mare, generatoare de audienţe şi, implicit, de venituri din vânzările de publicitate.
GSP TV, un post dorit de RCS
Se poate spune că acest consorţiu pare să fie o alianţă "împotriva naturii" (de business) şi că s-a format numai pentru a împiedica grupul Realitatea - Caţavencu să câştige licitaţia pentru Liga I şi, implicit, dezvoltarea acestuia în zona de platforme digitale, cât şi prin revigorarea canalului Telesport.
Dacă trustul Intact ar fi câştigat de unul singur Liga I, nu