Cine nu a auzit de uleiul Bunica, de berea Golden Brau, de margarina Wiesana, de pâinea Pan Group, Vel Pitar, Boromir, de biscuiţii Salatini. Mulţi cunosc şi îngheţata Top Gel, ketchupul Tomi, uleiul Olpo. Toate sunt branduri din Oltenia, care au căpătat notorietate pe plan regional, naţional sau internaţional.
O serie de mărci „născute şi crescute“ în Oltenia s-au detaşat în decursul ultimilor ani, pe o piaţă din ce în ce mai competitivă. În condiţii de concurenţă acerbă şi fără investiţii de capital de amploare, orice produs, oricât de bun ar fi, nu-şi poate croi drum către succes. S-au detaşat, de-a lungul ultimilor zece ani, mărci fabricate în Dolj şi Vâlcea. Astăzi vom evidenţia cele mai importante branduri din Dolj care au apărut în domeniul alimentar şi care au depăşit stadiul de mărci locale, fiind recunoscute la nivel naţional sau chiar internaţional. Toate produsele prezentate au o istorie importantă, iar companiile producătoare au contribuit la îngroşarea PIB-ului judeţului. Unele dintre ele s-au aflat la un pas de eşec în evoluţia lor, altele au devenit succese imediat de la demararea procesului de producţie.
Untdelemn de la Bunica
Uleiul Bunica (Untdelemn de la Bunica, pe numele său întreg) este folosit aproape în fiecare gospodărie. Brandul, originar din comuna Podari, de lângă Craiova, a ajuns în primele trei pe ţară, după cum afirmă directoarea de vânzări şi marketing a Cargill Oil România, Angela Dinu. Totul a început la Podari în anul 1999. A fost mai întâi producţia de margarină, apoi s-a creat o rafinărie. În septembrie 1999, s-a înfiinţat prima marcă de ulei numită „Sonnen Blumenhol“, iar în primele zile de la demararea producţiei s-au vândut 700.000 de sticle de un litru, potrivit datelor prezentate de actuala companie Cargill Oil. După trei luni, vânzările au scăzut drastic, iar echipa de antreprenori a decis că