Pe ruta Bucureşti-Mangalia, trenurile "rapid" au întârzieri de peste 50 de minute, astfel încât durata deplasării este de aproape şapte ore. Tronsonul cu mari întârzieri este
Pe ruta Bucureşti-Mangalia, trenurile "rapid" au întârzieri de peste 50 de minute, astfel încât durata deplasării este de aproape şapte ore. Tronsonul cu mari întârzieri este Feteşti-Cernavodă
Rapide sau chiar InterCity, trenurile care străbat ruta Bucureşti-Constanţa o fac poticnit, în regim de personal, iar proiectele de modernizare bat pasul pe loc.
Între trenurile personale şi cele de rang superior aproape că nu mai există diferenţe. Dacă ne uităm fie şi numai în graficele oficiale, ajungem la concluzia că, pe ruta Bucureşti-Mangalia, media de viteză nu depăşeşte 42 km/oră.
Or, în contractele feroviarilor există prevederea potrivit căreia unui accelerat trebuie să i se asigure un minimum de 45 km/oră, unui rapid - 55 km/oră, iar unui InterCity - 65 km/oră. Cu toate acestea, CFR încasează suplimente de viteză.
268 de kilometri, în aproape şapte ore
Ieri, un reporter a verificat graficele CFR, devenind călător al trenului Rapid 981, pe ruta Bucureşti-Mangalia. Călătoria a debutat cu o surpriză plăcută: vagonul modern, necompartimentat, curat, cu aer condiţionat şi prize pentru laptop.
Mai mult, trenul s-a pus în mişcare la ora 6.10 fix, cu o precizie "nemţească". În buna tradiţie românească însă, şirul surprizelor plăcute s-a curmat brusc.
Ora 7.59 - Staţia Ciulniţa. Graficul este respectat la minut. Fără nicio explicaţie, aerul condiţionat s-a oprit.
Ora 8.40 - La două minute după plecarea din Feteşti a oprit în câmp, pentru circa 10 minute, ca să aştepte trecerea unui tren personal din sens invers.
Ora 9.30 - Pe o distanţă de circa 20 km, între Feteşti şi Cernavodă Pod, a acumulat o întârziere de 16 minute. Ca urmare, în lo