Divizia de ferme a grupului Smithfield, care a rulat anul trecut afaceri de 100 mil. euro, va dezvolta parteneriate cu micii fermieri din Timis si judetele invecinate pentru a sustine dezvoltarea companiei, folosind un model de business intalnit pe pietele externe si promovat in Romania de producatorii de lactate.
"Avem in prezent 50 de contracte in diverse stadii incheiate cu micii fermieri din judetele Timis, Arad, Caras, Bihor, 24 dintre ele aflandu-se in etape avansate. Prin intermediul acestui parteneriat, Smithfield asigura know-how-ul, tehnologia si materia prima, in timp ce fermierul se ocupa de investitie prin accesarea fondurilor structurale. La sfarsit Smithfield cumpara animalele crescute de fermier", a declarat Bogdan Mihail, director general al Smithfield Ferme.
Mihail a preluat operatiunile Smithfield Ferme la inceputul acestui an dupa ce a renuntat la functiile de vice-presedinte si director executiv detinute in cadrul producatorului de bauturi alcoolice Prodal '94.
El a adaugat ca proiectul este destinat fermierilor cu posibilitatea de a creste 8.000 de capete pe ciclu de productie.
Cu toate ca afacerile grupului american au fost afectate anul trecut de pesta porcina, reprezentantii companiei afirma ca productia in afara fermelor detinute nu implica riscul reaparitiei acestei boli care i-a "costat" pe americani 11,5 milioane de euro in 2007.
"Acest tip de parteneriat este abordat pe plan mondial de foarte multi producatori, pe plan local fiind realizat deja de jucatori din piata lactatelor ca LaDorna sau Danone. Nu are cum sa afecteze afacerile Smithfield", a spus Mihail.
Gigantul american Smithfield, cu afaceri de circa 9 mld. euro la nivel mondial, deruleaza investitii de aproximativ 100 mil. euro in construirea de ferme noi si modernizarea celor vechi si in constructia unei fabrici de nutreturi combinate (FNC).