Sapte companii, printre care Aero Vodochody (Cehia), care a preluat Avioane Craiova, gigantul Eurocopter (Franta), UTI Systems, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdareanu si Grivco (Dan Voiculescu) s-au inscris in cursa pentru pre-luarea constructorului de aeronave IAR Ghimbav, potrivit Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).
Printre celelalte companii mai sunt doua firme romanesti mai mici, Rups Brazi si Ro Mike Trade Bucuresti, si o firma din Israel, Marcovici Capital.
AVAS a scos la vanzare 65% din capitalul social al IAR Ghimbav. Compania va fi privatizata prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, iar pretul oferit va avea o pondere de 95%, investitiile pentru dezvoltarea companiei reprezentand 5%.
La solicitarea Eurocopter Franta si UTI Systems, AVAS a prelungit termenul de depunere a ofertelor ferme pentru cumpararea IAR Ghimbav, pentru a doua oara, pana la data de 15 septembrie 2008, termen necesar pentru finalizarea propriului audit pe care il realizeaza asupra societatii.
Procesul de privatizare a IAR Ghimbav a fost reluat pe 21 aprilie 2008, dupa ce procedura de privatizare demarata in 2006 nu s-a finalizat. La acea data, singurul ofertant interesat de preluarea constructorului de aeronave a fost Eurocopter Franta, cand in cadrul procedurii comisia de negociere a solicitat imbunatatirea ofertei depuse si a prelungit succesiv cu perioade de 30 de zile termenul de valabilitate al ofertei pana la 21 octombrie 2007. Pana la aceasta data la care a putut fi permisa prelungirea ofertei de legislatia in vigoare, Eurocopter Franta nu a depus oferta finala imbunatatita iar contractul de privatizare nu fost incheiat.
Constructorul de aeronave a incheiat primul trimestru cu pierderi de 1,3 milioane de euro, fata de profitul net de 874.000 de euro din aceeasi perioada a anului anterio