Am auzit destul de des sintagma: "Vreau sa fac ceva pe internet". Multi nu stiu cum sa defineasca acest ceva si multora li se pare ca acest ceva este foarte tehnic, foarte complicat si in orice caz greu de inteles sau explicat …
Ei bine eu cred ca nu este asa. Si anume de ce?…
Sa abordam aceast lucru din doua perspective… formal si ne…
Cand esti la o terasa sau o simpla discutie cu un client in calitate de amic, prieten, apropiat, obligatie.. etc. … vine la un moment dat vorba despre internet, si la subiectul acesta afli ca el (amicul) ar vrea sa faca ceva pe internet. Nu stie exact ce, dar ar vrea sa fie mare si de impact. In orice caz, sa vanda si sa nu coste prea scump daca se poate.
Iei primul servetel pe care il vezi in fata ochilor, ii scrii 2-3 idei care s-ar potrivi perfect pentru profilul lui… ii dai un pret estimativ… si ai terminat marea prezentare si estimatul de cost pentru clientul respectiv …
Cand insa intalnirea este una formala, intr-o sala de meeting, creativitatea si spiritul inovator de care te-ai folosit la cafenea, nu iti mai sunt utile acum.
Ceea ce propui si ceea ce arati clientului va fi analizat si para analizat. Pentru client, tu esti un furnizor. Un furnizor mai nou sau mai vechi care, oricum ar fi, nu cunoaste produsul pe care il vinde clientul tot lafel de bine precum clientul insusi.
Pentru client, ceea ce ii propui tu ca si comunicare interactiva, dand dovada de multa pasiune, este in esenta un plan de comunicare pe un mediu ca oricare altul. Da, asa cum unii vand (publicitate) TV sau radio sau presa … asa tu esti acel furnizor care vinde "internet".
De acord. Internetul este cel mai puternic, cel mai interactiv, cel mai flexibil, cel mai putin costisitor, cel mai la moda… cel mai "cel"… dar pana la urma este tot un mediu de comunicare. Un mediu car