» In timpul sezonului estival, marile centre comerciale din Constanta sunt arhipline.
» De cele mai multe ori, in acestea functioneaza mai putin de jumatate din casele de marcat disponibile.
» Din aceasta cauza, se formeaza cozi imense, iar asteptarea poate dura chiar si o ora.
Pentru a-si atrage clientii, cei mai multi dintre administratorii marilor centre comerciale din Constanta au inventat fel de fel de strategii de marketing. La Kaufland, de exemplu, un afis mare spune ca cine asteapta mai mult de cateva minute la casa primeste un leu. Evident, aceasta practica nu este respectata. Mai mult, in ciuda aglomeratiei, angajatii magazinului isi permit sa treaca in fata clientilor, pentru a-si achita cumparaturile facute pentru ei sau pentru terte persoane. In ciuda sesizarilor scrise inainte conducerii Kaufland, nu am primit nici un raspuns oficial. sefa casierelor din magazin a declarat totusi ca angajatii au voie sa cumpere numai de la casa 3, daca cer voi clientilor. Acest lucru nu este specificat insa nicaieri in magazin. "Este strigator la cer ceea ce se intampla. O angajata mi-a cerut voie sa treaca in fata si am lasat-o, am crezut ca vrea sa iasa din magazin. Cand am vazut ca a insirat zeci de produse pe banda, am rugat-o sa stea la coada, dar a refuzat", a declarat Corina P., o cumparatoare deranjata de aceasta atitudine. Un alt magazin cu probleme in aceasta privinta este Metro. Fiind deschis nonstop, acesta functioneaza, pe timpul noptii, numai cu doua sau trei case de marcat. Acestea sunt, de multe ori, insuficiente, pentru ca turistii si constantenii sunt obisnuiti sa mearga noaptea la magazine, pentru a evita aglomeratia.
Consecinte
» Se dubleaza populatia
Populatia Constantei aproape se dubleaza in fiecare sfarsit de saptamana din sezonul estival. Numai in ultimul weekend au ajuns aici aproxima