Firmele care reabilitează sau repară drumuri câştigă bani grei fie pentru că reduc materialele de construcţii, fie pentru că prelungesc contractele şi scapă de
Firmele care reabilitează sau repară drumuri câştigă bani grei fie pentru că reduc materialele de construcţii, fie pentru că prelungesc contractele şi scapă de penalizări
Reabilitarea drumurilor din Timiş costă zeci de milioane de euro. Constructorii sunt avantajaţi de contractele încheiate la înţelegere cu autorităţile.
Reabilitarea drumului Timişoara - Maşloc, de 40 de kilometri, ar trebui finalizată în 8 august. Termenul a fost considerat imposibil încă de la început, având în vedere problemele sectorului. Ulterior, s-a constatat că ar fi necesare şi trei intersecţii în zona Dumbrăviţa. Acest lucru ar prelungi termenul de finalizare a drumului şi nu se mai plătesc penalizări.
"E o şmecherie"
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că prelungirea termenelor e o şmecherie la care recurg constructorii în colaborare cu autorităţile. "Metoda asta ca să mai inventeze termene de finalizare e clar că e o şmecherie despre care ar trebui să-i întrebaţi pe cei de la Consiliul Judeţean", a spus Orban.
Până în august abia va fi terminată refacerea structurii drumului şi nivelarea, după care mai urmează turnarea stratului de asfalt, au menţionat surse de pe şantier.
Mister la Dumbrăviţa
"Nu e nicio şmecherie, nu discutăm de prelungirea termenelor, firma are acolo un contract de reabilitare a drumului existent. Avem două proiecte pentru o a treia bandă în Dumbrăviţa şi pentru intersecţii", a spus Constantin Ostaficiuc, preşedintele C J Timiş.
Bani din asfalt
Nu se plătesc penalizări pentru că se prelungesc contractele; constructorii spun că trebuie să facă lucrări în plus şi obţin mai mulţi bani; dacă la 1 km de drum lat de 7 metri se toarnă