S-a deschis sezonul înscrierilor la facultate. Din peste o sută de universităţi autorizate sau acreditate provizoriu, ARACIS a evaluat doar unsprezece. Alte opt universităţi au depus dosarele şi sunt în aşteptarea comisiilor de experţi. În schimb, sute de masterate sunt autorizate pe bandă rulantă. Evaluarea calităţii instituţiilor de învăţămånt continuă să fie un subiect extrem de disputat. În primul rånd, din cauza statutului ARACIS (Agenţia Romånă d
S-a deschis sezonul înscrierilor la facultate. Din peste o sută de universităţi autorizate sau acreditate provizoriu, ARACIS a evaluat doar unsprezece. Alte opt universităţi au depus dosarele şi sunt în aşteptarea comisiilor de experţi. În schimb, sute de masterate sunt autorizate pe bandă rulantă.
Evaluarea calităţii instituţiilor de învăţămånt continuă să fie un subiect extrem de disputat. În primul rånd, din cauza statutului ARACIS (Agenţia Romånă de Asigurare a Calităţii în Învăţămåntul Superior) care se pretinde a fi cel mai autorizat „evaluator”, deşi nu are decåt statutul de membru candidat al ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education). „În clipa în care vom fi membri ENQA, nu mai există nicio temere de a nu fi admişi în Registrul European al Agenţiilor de Evaluare”, ne explică Alexandru Popovici, directorul Departamentului de Acreditare din ARACIS. Înscrierea în acest registru este o condiţie obligatorie stipulată în cadrul legislativ de funcţionare a ARACIS. Numai că registrul cu pricina încă nu există!
Şi metodologia folosită de experţii ARACIS a făcut obiectul multor critici. Fostul ministru al educaţiei, Andrei Marga, aprecia criteriile de evaluare ca fiind la nivelul anului 1985. Atenţia evaluatorilor, focalizată asupra structurilor formale de funcţionare a instituţiilor şi de desfăşurare a proceselor didactice, nu are în vedere rezultatele învăţămånt