Europa este lider pe piaţa iahturilor de lux care se vând cu zeci de milioane de dolari, dar lucrurile s-ar putea schimba pentru că asiaticii vin repede din urmă. Taiwanul şi, mai nou,
Europa este lider pe piaţa iahturilor de lux care se vând cu zeci de milioane de dolari, dar lucrurile s-ar putea schimba pentru că asiaticii vin repede din urmă.
Taiwanul şi, mai nou, China îi concurează puternic pe constructorii europeni de ambarcaţiuni de lux cerând preţuri mai mici cu o treime sau chiar un sfert. Dar un preţ mai mic înseamnă şi un rabat la calitate şi totodată mai puţină individualitate, spun specialiştii din industrie, citaţi de Reuters.
"Taiwanul este acum o piaţă foarte bună, cu experienţă în construcţia de iahturi, iar China ar putea deveni la fel în viitor. Numărul lor de experţi creşte, dar în acest moment tot Europa conduce în materie de expertiză", spune Francesco Frediani, vicepreşedinte al producătorului italian de iahturi de lux Riva Yacht. Printre clienţii companiei sale se numără actori precum Sophia Loren sau Nicholas Cage.
Dacă în 2005, Taiwanul şi China aveau la un loc comenzi pentru 60 de iahturi de lux, în 2008 acestea se ridică la 100. Trei sferturi din ambarcaţiuni, iahturi cu o lungime de cel puţin 24 metri, vor fi construite în Taiwan, potrivit ShowBoats International.
Liderii în construcţia de iahturi sunt acum Italia, cu 400 de comenzi anul acesta, şi SUA, cu peste 100. "Iahturile taiwaneze se vând bine, oamenilor le plac, dar când vine vorba de inovaţie, italienii, olandezii sau francezii vin cu designuri mai inovatoare. Ei creează curentele, iar taiwanezii le urmează", spune Andy Ye, de la Floating Life, o companie elveţiană din industria superiahturilor.