Hipermarketul REAL din Bucureşti (punctul de lucru Vitan), supermarketurile BILLA din mai multe oraşe din ţară şi PENNY din Bârlad aveau la vânzare produse cu reclame mincinoase sau cu termene expirate. Concluzia aparţine inspectorilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care au controlat aproape 200 de operatori economici. Ei au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 446.500 de lei, pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor. Sursa: Cosmin Marinescu
Cumperi 3 şi plăteşti 4
Potrivit raportului, hipermarketul REAL din Capitală, din zona Vitan, avea expuse la comercializare pachete promoţionale de diferite sortimente de salată de icre, cu banderole inscripţionate «4 la preţ de 3» sau «plăteşti doar 3, primeşti 4». În urma calculului efectuat, inspectorii ANPC au tras concluzia că prin cumpărarea pachetelor promoţionale, consumatorii plătesc mai mult decât dacă ar cumpăra produsele individuale.
Acelaşi magazin, se lăuda, în catalogul de prezentare a produselor, că «99% dintre bărbaţi preferă berea de la Real», fără ca această declaraţie să fie susţinută de un studiu. Tot aici se află expus la comercializare produsul Almette Yogurt, având declarat «Preţ Special 4,09 lei » care, de fapt este mai mare decât preţul anterior de 3,99 de lei.
Suc natural, cu conservanţi
Supermarketul KAUFLAND din Satu Mare comercializează preparate din carne, grupate în pachete de câte 4, 3 şi 2 batoane, care aveau aplicate banderole înscrise sub forma de «4 la preţ de 3» sau «3 la preţ de 2», fără a fi expus la comercializare şi produsul individual, pentru a putea compara preţul.
De asemena, în magazinele BILLA din întrega ţară se vinde băutura Souplesse, care este lăudat, pe etichetă, a fi suc natural, deşi, în lista ingredientelor apar conservanţi. La fel,