Urmand un trend general, publicatia americana The New York Times este pe cale sa isi extinda in mod dramatic afacerea, transferandu-si treptat toate articolele in mediul online, declara Vivian Schiller, senior vicepresedinte si manager general al variantei interactive a ziarului.
Increderea pe care o afiseaza Arthur Sulzberger, presedintele New York Times, fata de viitorul brandului promovat de-a lungul atator ani, poate parea absurda. “Wall Street Journal, Washington Post si Newsday sau orice alt competitor de-al nostru ne poate fura cititorii”, afirma Sulzberger. “Ne putem pierde cititorii. Dar nu ni-i vom pierde”, a adaugat acesta.
Ceea ce vrea sa spuna cu adevarat Sulzberger este faptul ca numarul cititorilor a scazut considerabil in ultimul timp, ajungand ca, pe o perioada de sase luni, incheiata la 31 martie 2008, New York Times sa vanda doar 1,1 milioane de ziare din editia zilnica, publicatia coborand anual cu 3,85%.
De asemenea, circularitatea editiei de week-end a scazut in aceeasi perioada cu 9,26%, pana la 1,5 milioane de exemplare vandute.
Totusi, numarul celor care s-au abonat in ultimii doi ani la varianta online a editiei publicate, a crescut de la 550.000 la 820.000 de utilizatori, ceea ce inseamna ca viitorul ziarelor printate va sta sub semnul digitalului.
Din aceste motive, publicatia trebuie sa sufere un proces continuu de schimbare, in ton cu lumea care sufera constant transformari totale, opineaza Michael Zimbalist, director de cercetare si dezvoltare pentru New York Times. Evenimentele care au avut loc saptamana trecuta vin sa intareasca declaratia lui Zimbalist.
Un prim eveniment este acela ca doua ziare New York-eze, unul detinut de Rupert Murdoch, iar celalalt al lui Mort Zuckerman, au lasat deoparte rivalitatea dintre ele si iau in considerare o potentiala colaborare.
De asemenea, Tribune Co