Marii producători de bere au avut vânzări în creştere cu 8% în primul semestru Faţă de anii precedenţi, piaţa pare să-şi fi încetinit ritmul de creştere. În iunie a primit însă
Marii producători de bere au avut vânzări în creştere cu 8% în primul semestru
Faţă de anii precedenţi, piaţa pare să-şi fi încetinit ritmul de creştere. În iunie a primit însă un şut bun de la Campionatul european de fotbal.
Companiile multinaţionale din industria românească a berii au înregistrat în primul semestru vânzări de 7,9 milioane hectolitri, cu 8% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut - a anunţat, ieri, Asociaţia Berarii României.
Asociaţia, care reuneşte Heineken România, Ursus Breweries, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod, acoperă peste 80% din producţia internă de bere. Clubul marilor berari şi-a adjudecat anul acesta şi un segment important de la jucătorii independenţi: Heineken, liderul greilor, cu o cotă estimată la 26%, a cumpărat Bere Mureş, primul producător independent, cu vânzări de 1,2 milioane de hectolitri. O mişcare tactică, în condiţiile în care piaţa se apropie de "nivelul de maturitate".
Piaţa a crescut cu 5% în primele şase luni
În primul semestru, piaţa berii a ajuns la 9,9 milioane de hectolitri, cu 5% mai mult faţă de primul semestru din 2007. "Faţă de anii precedenţi, când ritmul de creştere al pieţei a fost foarte alert, observăm o încetinire a acestui trend. Pentru întregul an, deşi perioada estivală de-abia a început, estimăm în continuare o evoluţie a întregii pieţe de aproximativ 7%", a declarat, în comunicat, preşedintele asociaţiei, Constantin Bratu.
Piaţa berii a crescut anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane de hectolitri. Vânzările s-au mai încălzit în iunie, o dată de la temperaturile ridicate şi apoi de la campionatul de fotbal, când consumatorii au simţit nevoia să se cinst