Piata ghidurilor clasificate din Romania a atins valoarea de circa 22 milioane de dolari, insa va inregistra cresteri in urmatoarea perioada, pe fondul lansarii de noi produse de catre companiile prezente in piata.”Pagini Aurii este liderul pietei de ghiduri clasificate din Romania, cu o cota de piata de peste 70 de procente.
Planurile companiei Pagini Aurii includ diversificarea platformelor pe care informatia este distribuita, precum si dezvoltarea de ghiduri specializate”, ne-a declarat Iulian Boanta, PR & Advertising manager al companei.
Conform celor declarate de reprezentantul Pagini Aurii, in piata de ghiduri clasificate din Romania predomina orientarea B2C (business-to-consumer). "Este dificil de greu sa comparam piata ghidurilor din Romania cu alte piete, pentru ca produsele in aceasta piata se creeaza tinand cont de profilul utilizatorilor, de preferintele lor de cautare sau de domeniile lor de interes. In piata din Romania se observa urmatorul tipar: un jucator principal, cu competitori din diferite domenii", considera acesta.
In ultimii ani veniturile obtinute in acesta piata au provenit in mare parte din produsele tiparite, urmand astfel trendul ascendent al pietei general de print, insa acest trend se va domili in urmarorii ani. “ In Romania se observa o crestere a apetitului consumatorilor pentru informatii precise, ceea ce va duce la o migrare a unor segmente de bugete dinspre publicitatea comerciala catre publicitatea informationala. Pagini Aurii isi propune sa acorde o importanta sporita mediului online, pentru a raspunde cat mai bine cerintelor consumatorilor", afirma Boanta.
Pagini Aurii editeaza in prezent 43 ghiduri, printre care: Pagini Aurii, Pagini Albe, Contact B2B si PagiTur.
Pagini Aurii este un ghid local de informatii de afaceri, care contine detalii si date de contact pentru o mare varietate de companii si