În urma cu câteva zile, Evenimentul Zilei a prezentat un material preluat în exclusivitate de la o publicaţie românească din SUA, în care era prezentată ultima expoziţie estivală organizată de Institutul Cultural Român la New York. Autorul materialului, John Gabrian Marinescu, care este şi artist grafician profesionist, a descris evenimentul ca fiind "populat de figuri sinistre, ale căror porţiuni intime sunt puternic scoase în evidenţă".
Mai mult decât atât, prezenţa zvasticii pe unul dintre obiectele expuse atrage atenţia asupra elementelor antisemite, motiv pentru care jurnalistul român a mai afirmat că "expoziţia nu ne face cinste nouă, românilor, şi nici artei sau culturii noastre".
Expoziţia intitulată de "Libertate pentru leneşi" ("Freedon for lazy people") reprezintă o creaţia a trei artişti invitaţi de ICR New York, "Nuclear Fairy" (Linda Barkasz), "IRLO" (Laurenţiu Alexandrescu) şi "Omar" (Marwan Anbaki), cunoscuţi în România datorită operelor apaţinând curentului street art, prezent în Bucureşti, Cluj, Arad sau Timişoara.
Ca urmare a acestui articol, reprezentanţii ICR New York au replicat, printr-un comunicat de presă, criticilor aduse de jurnalistul român:
"Continuând politica sa curăţorială de susţinere a artelor vizuale româneşti emergente, ICRNY a invitat la New York trei dintre cei mai activi şi mai provocatori street artişti români: IRLO, Omar şi Nuclear Fairy. Aceştia sunt cunoscuţi în România pentru lucrările lor de pe pereţii marilor oraşe, care pot fi întâlnite şi în spaţii precum librăriile Cărtureşti din Bucureşti şi Cluj, terasa Teatrului Naţional din Bucureşti, calcanul de pe strada Arthur Verona, skate park-ul din Herăstrău, clubul Amsterdam (fost Cina), Metroul Bucureşti, clubul Cuba din Piteşti, reşedinţe personale sau spaţii comerciale din întreaga ţară, dar şi în publicaţii pre