Comitetul de criza pentru salvarea invatamantului romanesc – o organizatie formata din profesori si reprezentanti ai unor organizatii nonguvernamentale de profil –, a realizat un bilant al evolutiei educatiei si formarii profesionale pe perioada 1990 – 2008. Studiul, care a luat in calcul evaluari facute de Comisia Europena, rezultate ale testelor nationale si internationale periodice, evaluari independente ale unor profesori si ale unor organizatii nonguvernamentale, ne claseaza printre ultimele tari europene, in ceea ce priveste nivelul invatamantului. Educatia luata la puricat
Nivelul educational este unul dintre indicatorii de maxima importanta, pe plan european si mondial, in ceea ce priveste nivelul de dezvoltare al unei tari, de aceea starea educatiei este verificata periodic prin teste si analize.
Comitetul de criza pentru salvarea invatamantului romanesc este format din prof. Stefan Vlaston, presedinte Edu Cer, Florin Colceag, presedinte Edu-Gate, prof. univ. dr. ing. Nicolae George Dragulanescu, de la Universitatea Politehnica din Bucuresti, Marian Aspen, presedinte Codex pentru Leadership, Florin Catargiu, expert Irsca Gifted Education, prof. Elena Spanulescu, din Asociatia Parintilor din Romania, si prof. Gheorghe Radulescu, presedinte al AEACE-IP.
Comitetul de criza pentru salvarea invatamantului romanesc, o organizatie nonguvernamentala care are ca scop eliminarea interventiei politicului din segmentul educational si schimbarea legislatiei in acest domeniu, a intocmit o analiza a esecului invatamantului romanesc, din 1990 pana in prezent. Analiza s-a bazat pe evaluarile facute de Comisia Europeana, pe rezultatele testelor nationale si internationale periodice, dar si pe o serie de evaluari independente ale unor profesori si ale unor organizatii precum Edu Cer, Edugate si Societatea Academica Romana.
Conform ultimului Raport a