Urmand tendinta ultimilor ani in industria romaneasca, divizia de PR a Saatchi & Saatchi s-a desprins de agentia-mama, luand calea independentei. Larisa Petrini, managing partner Saatchi & Saatchi PR, vrea sa-si aduca agentia in top 5, in urmatorul an, mizand pe servicii de CSR, comunicare de criza, comunicare institutionala si digital PR.
Infiintat in 1991 ca primul departament de relatii publice al unei agentii romanesti de publicitate, Saatchi & Saatchi PR este, de o saptamana, un brand unic pe piata internationala. “Saatchi PR nu exista deocamdata la nivel international deloc. De cele mai multe ori, birourile Saatchi care au crescut, s-au dezvoltat si au devenit agentii de PR, s-au afiliat retelelor din grupul Publicis. Deci e un brand nou”, explica Larisa Petrini, pentru Wall-Street.
Desprinderea de Saatchi & Saatchi a avut loc in contextul maturizarii pietei, dar si a cresterii portofoliului de clienti al diviziei de PR a agentiei. Mai ales in conditiile in care circa 80% din clientii actuali ai Saatchi PR au fost castigati independent de agentia-mama, in urma unor pitch-uri competitive.
“Am fost oarecum impinsi de context, am inceput sa fim invitati la pitch-uri cot la cot cu agentii de PR, au fost semnale ca trebuie sa facem lucrul asta. Ne cautau clienti mari pentru serviciile de PR, nu ne cautau pe noi, Saatchi, in general. Si am zis ca e normal si trebuie s-o facem acum pentru ca asta e contextul si asta e momentul”. Saatchi PR se aliniaza astfel tendintei pornite de agentii ca Pleon Graffiti, GMP PR, McCann PR sau Rogalski-Grigoriu, care s-au transformat din departamente de PR in agentii de sine statatoare.
Intamplator, aceste agentii se numara printre liderii pietei, o situatie neintalnita in strainatate, spune Larisa Petrini, unde cele mai mari agentii de PR sunt brandurile independente, consacrate in industria de PR si n