Desi a fost inceputa in urma cu un sfert de veac, sub regimul comunist, autostrada care leaga Capitala de litoral ramane inca un vis indepartat. Proiectul autostrazii dintre Bucuresti si Constanta dateaza inca din perioada comunista, din anul 1987, sub regimul Ceausescu fiind inaugurat un tronson de 18 kilometri intre Fetesti si Cernavoda. Lipsa finantarii si haosul legislativ din perioada postdecembrista au facut ca o buna perioada de timp proiectul sa fie abandonat, lucrarile fiind reluate in urma cu zece ani. Constructia autostrazii a continuat cu intreruperi, intreaga portiune de autostrada dintre Bucuresti si Cernavoda fiind data in folosinta abia in aprilie 2006. Din 2007 pana in prezent nu s-a mai construit nici un kilometru la autostrada A2 (cunoscuta si sub numele de Autostrada Soarelui). Pentru realizarea ultimei portiuni de autostrada dintre Cernavoda si Constanta, licitatia pentru adjudecarea lucrarilor ar putea avea loc in luna octombrie 2008, data care fusese anuntata ca limita pentru finalizarea integrala a lucrarilor de catre ministrul transporturilor in 2005.
Pentru constructia tronsonului de Autostrada Cernavoda-Constanta investitia anuntata este de 354 milioane euro. Raportand la lungimea sectiunii (circa 51 kilometri), rezulta un pret pe kilometru realizat de autostrada de circa 7 milioane euro. Pentru comparatie, realizarea unui kilometru de autostrada in Croatia, pe un tronson dificil care traverseaza 40% zona muntoasa, a costat doar 4,1 milioane euro, iar in Bulgaria tronsoane de autostrada au fost realizate si la un pret mediu de 2 milioane euro/km.
Integral in Romania libera. Desi a fost inceputa in urma cu un sfert de veac, sub regimul comunist, autostrada care leaga Capitala de litoral ramane inca un vis indepartat. Proiectul autostrazii dintre Bucuresti si Constanta dateaza inca din perioada comunista, din anul 1987,