Pentru alegerile generale de la toamna partidele incearca sa atraga cat mai multe vedete, mizand pe notorietatea si magnetismul acestora. Virtuozitatile artistilor, rezistenta sportivilor sau poate chiar sarmul intelectualilor cu staif pot fi convertite in capital electoral, mai ales atunci cand formatiunile politice vor sa demonstreze ca au oameni proaspeti si neamestecati in cardasiile transpartinice. Strategia este aplicata in trei trepte, in functie de interesele de moment ale partidelor: in perioadele dintre alegeri sunt preferati agentii de influenta care nu-si asuma neaparat apartenenta la un grup sau altul, in campaniile electorale se defileaza cu personalitati dispuse sa faca propaganda directa, iar, mai nou, politicienii ar vrea sa arunce in lupta pentru Parlament cat mai multe vedete din cat mai multe domenii. Liberalii au facut deja o lista provizorie de celebritati locale care ar putea candida dupa criterii uninominale, dar ideea de a pescui oameni cu notorietate a fost pusa in practica prima data de extremistii lui Vadim Tudor.
Oana Zavoranu, o actrita care-si afiseaza viata personala in gazete de scandal si pe ecrane, este doar ultima achizitie a tribunului. Ion Dolanescu si Irina Loghin ocupa, la randul lor, destul de stanjeniti, locurile PRM din Camera Deputatilor, iar Mitzura, fiica poetului Tudor Arghezi, aflata la anii senectutii, este aratata cu mandrie, ca un exponat de muzeu, la conferintele partidului. Social-democratii au vrut sa faca acelasi lucru, dar au tintit mai sus. Adrian Nastase a cerut, de altfel, partidului, inca din 2003, sa atraga intelectuali cunoscuti pentru a demonstra ca PSD nu mai este un partid cu care oamenii respectabili se rusineaza, insa recolta a fost destul de subtire. Singurul supravietuitor al campaniei PSD de atragere a elitelor este sociologul Alin Teodorescu, fostul sef al IMAS. De altfel, intre timp,