In acest sezon, evenimentele muzicale se muta din Bucuresti si din marile centre culturale catre peisaje mai relaxante din diverse colturi ale tarii : Piatra Neamt, Braila, Tescani, Sinaia...
Fie ca este vorba despre traditio nalele Vacante muzicale de la Piatra Neamt sau Cursuri de maiestrie ale Marianei Nicolesco de la Braila, fie de noile Cursuri ale Cvartetului Belcea de la Tescani sau de Festivalul "Enescu si muzica lumii" de la Sinaia, viata muzicala "clasica" romaneasca isi deplaseaza centrul de greutate catre peisaje odihnitoare.
Ma voi opri azi doar la doua dintre aceste initiative care au de obicei in spate cate un muzician inimos, entuziast, cu certe calitati de organizator, dar mai ales de Don Quijote.
Cele doua au in comun faptul ca au fost selectionate pentru finantare in 2008 de Administratia Fondului Cultural National, dar dintr-o initiativa - altfel pozitiva in principiu - de a imparti banii existenti pentru cat mai multe proiecte, desi au intrunit punctaje mari, au fost finantate doar partial din aceasta directie. In consecinta, proiectele au fost adaptate... "dupa buget".
Unul dintre evenimente s-a incheiat deja si a avut loc la Tescani, intre 1 si 17 iulie. Este vorba despre Cursurile de vara organizate de Muzeul National "George Enescu", Sectia "Dumitru si Alice Rosetti-Tescanu" consacrate cultivarii atractiei tinerilor interpreti catre muzica de camera. Patru cvartete provenind din mediul studentesc - Nitere (Bucuresti), Anima (Bucuresti), Unistring (Chisinau) si Academica (Cluj-Napoca) - s-au pregatit sub indrumarea Cvartetului Belcea din Marea Britanie, cursurile avand ca urmare o serie de recitaluri ale cvartetelor participante la Tescani, Sinaia si Bucuresti. Chiar daca nu este vorba despre o premiera, work-shop-urile sustinute la Bucuresti de Cvartetul Belcea in ultimii ani sub egida Institutului Cultural Roman