Examenul de bacalaureat trebuie să se desfăşoare după o metodologie nouă, care să ducă la reducerea numărului de probe, sunt de părere membrii Federaţiei „Alma Mater”. Sindicaliştii din învăţământul superior consideră necesare diversificarea tipului de examen în funcţie de orientarea şcolară şi profesională a elevului, compatibilizarea bacalaureatului cu strategia de asigurare a calităţii procesului de învăţământ şi armonizarea pachetului de legi ale educaţiei.
Într-un comunicat de presă, emis ieri de către federaţia „Alma Mater”, se precizează că evaluarea absolvenţilor de liceu este „viciată” de o competiţie neloială între licee, ceea ce duce la „demoralizarea elevilor corecţi şi la modificarea scării reale a valorilor”. „Forma actuală de organizare, cu subiecte afişate pe internet, având aceeaşi numerotare cu variantele extrase, încurajează fraudarea acestui examen şi conduce, totodată, la o memorare mecanică care nu stimulează capacitatea de analiză şi sinteză a elevului”, mai susţin sindicaliştii. (M.B.)
Examenul de bacalaureat trebuie să se desfăşoare după o metodologie nouă, care să ducă la reducerea numărului de probe, sunt de părere membrii Federaţiei „Alma Mater”. Sindicaliştii din învăţământul superior consideră necesare diversificarea tipului de examen în funcţie de orientarea şcolară şi profesională a elevului, compatibilizarea bacalaureatului cu strategia de asigurare a calităţii procesului de învăţământ şi armonizarea pachetului de legi ale educaţiei.
Într-un comunicat de presă, emis ieri de către federaţia „Alma Mater”, se precizează că evaluarea absolvenţilor de liceu este „viciată” de o competiţie neloială între licee, ceea ce duce la „demoralizarea elevilor corecţi şi la modificarea scării reale a valorilor”. „Forma actuală de organizare, cu subiecte afişate pe internet, având aceeaşi numerotare cu variantele extrase, încurajeaz