Clubul Auto German si ADAC au ales un crash test mai putin obisnuit: SUV-ul Audi Q7 contra micutului Fiat 500, in coliziune frontala la o viteza de 56km/h. Rezultatele acestui test s-au dovedit a fi ingrijoratoare in ceea ce priveste siguranta pasagerilor din Fiat 500, fapt ce confirma inca odata ca "dimesiunea chiar conteaza".Soferul din Fiat 500 este deosebit de vulnerabil din cauza airbag-ului ce ii poate impinge capul inspre stalpul A, miscare ce la randul sau determina partea superioara a c
Clubul Auto German si ADAC au ales un crash test mai putin obisnuit: SUV-ul Audi Q7 contra micutului Fiat 500, in coliziune frontala la o viteza de 56km/h. Rezultatele acestui test s-au dovedit a fi ingrijoratoare in ceea ce priveste siguranta pasagerilor din Fiat 500, fapt ce confirma inca odata ca "dimesiunea chiar conteaza".
Soferul din Fiat 500 este deosebit de vulnerabil din cauza airbag-ului ce ii poate impinge capul inspre stalpul A, miscare ce la randul sau determina partea superioara a corpului sa intre in contact cu volanul. Mai mult, ADAC a descoperit ca airbag-ul se desumfla intr-un timp foarte scurt de la activarea sa, lasand ca forta impactului in caz de accident sa provoace rani grave la nivelul gatului, picioarelor si zonei pelviene ale soferului, viata acestuia fiind serios pusa in pericol.
Pe de alta parte, pasagerii din Audi Q7 ar fi supusi unui risc minim in cazul unei asemenea coliziuni cu un Fiat 500. Pana si pasagerul de pe locul din mijloc al banchetei din spate ar fi mult mai protejat decat cineva ce s-ar afla in masina mini, cu toate ca impactul frontal este foarte periculos pentru pentru el.
Concluzia ADAC a fost ca performantele slabe ale lui Fiat 500 se datoreaza greutatii importante a lui Q7, precum si a structurii sale (tot Q7) frontale care nu disperseaza energia impactului. Acest studiu a demo