Internetul si televiziunea vor fi segmentele media cu cele mai mari cresteri in cursul acestui an, in timp ce dezvoltarea medie pe statii TV in 2008 fata de 2007 va fi de 40 - 45%.
Potrivit lui, Gabriel David, New Media/Interactive manager in agentia Media Direction, piata de internet va creste de la 5,7 milioane de euro, cat a fost in S1 2007, la 9,6 milioane de euro, atat cat estimeaza specialistul pentru primele sase luni din 2008.
Investitiile in publicitate au reusit sa atinga, in primele sase luni ale acestui an, volumul inregistrat pentru intreg anul 2007, potrivit estimarilor specialistilor din media din Romania.
Cheltuielile advertiserilor in primul semestru al acestui an au generat o valoare a pietei media situata intre 140 si 275 milioane de euro, au sustinut expertii media, citati de editia electronica a cotidianului Standard.
Potrivit lui Cosmin Cojocaru, head of Planning and Research, Media Direction, tendintele care se desprind dupa prima jumatate a anului 2008 sunt similare cu cele din anii anteriori, cu exceptia faptului ca reorientarea bugetelor advertiserilor din TV catre alte medii va fi mai pregnanta in 2008.
Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial, dar este de asteptat ca unele industrii sa devina mai active. Cu toate acestea, in semestrul I al acestui an, primele trei categorii de advertiseri au ramas aceleasi: bauturi (alcoolice si non-alcoolice) si telecomunicatii.
De asemenea, investitiile la rate card pe TV au fost, in primul semestru al lui 2008, cu aproximativ 82% mai mari fata de valorile inregistrate in semestrul I 2007.
Gabriel David, New Media/Interactive manager in agentia Media Direction, apreciaza ca publicitatea online se va dubla in 2008 fata de 2007.
"Ne asteptam ca bugetele advertiseril