Sagit Tzur Lahav, vicepresedinte marketing al Tnuva Romania La mai putin de un an de prezenta pe piata romaneasca, grupul israelian din industria lactatelor Tnuva si-a indeplinit principalul obiectiv: notorietatea.
Au ajuns la un grad de cunoastere de peste 70% in randul consumatorilor si chiar daca nu comunica nicio cifra legata de valoarea sau volumul vanzarilor, agentiile de cercetare a pietei arata deja ca au intrat in top trei cei mai mari producatori de iaurturi din Romania, o piata in jurul a 300 mil. euro.
Care este explicatia?
O politica de marketing agresiva, distributie nationala, un buget de promovare de cateva milioane de euro care rivalizeaza cu cel al multinationalelor Danone si Friesland si un portofoliu de produse care se schimba cel putin o data pe trimestru. Cu toate acestea, pozitiile de lider ale Danone (pe iaurturi), respectiv Friesland (la nivelul intregii piete) vor fi greu de detronat, in conditiile in care francezii au in continuare cele mai vandute doua marci de iaurt din piata, potrivit agentiei de cercetare a pietei MEMRB, iar Friesland detine un portofoliu care genereaza vanzari anuale de peste 120 mil. euro.
Potrivit studiilor MEMRB, in perioada ianuarie-martie a acestui an, Tnuva se situa pe locul trei in topul producatorilor de iaurturi simple si cu fructe, dupa Danone si Friesland, si pe locul doi in topul producatorilor de sana, dupa Friesland.
In ceea ce priveste cele mai vandute branduri de iaurturi simple si cu fructe, Tnuva se situeaza cu Yoplait pe locul patru, dupa Nutriday si Casa Buna (Danone) si Napolact (Friesland) si pe primul loc din punct de vedere al vanzarilor de sana, cu brandul Tnuva.
In urma intrarii pe piata iaurturilor, Tnuva a scos din topul primilor cinci producatori de iaurturi simple si cu fructe producatorul Brailact, in timp ce la nivelul celor mai v