Izolat de restul cetăţii, adăpostit de o clădire neoclasică, moştenire a expoziţiei sărbătorind centenarul Statelor Unite (1876), Muzeul de Artă din Philadelphia, una dintre cele mai prestigioase şi bogate instituţii culturale americane, s-a angajat recent pe drumul unor transformări fără precedent.
Este vorba în primul rând de o extindere radicală a spaţiului expoziţional, prima în ultimii 80 de ani. În septembrie 2007, o anexă, purtând numele donatorilor, Ruth şi Raymond Perlman, a fost inaugurată la mică distanţă de clădirea principală a muzeului. Exteriorul clădirii a fost refăcut în stilul Art Deco, dominat de figuri alegorice, al construcţiei originale din 1927. Interiorul, în schimb, a fost transformat de echipa arhitectului new yorkez Richard Glickman într-un spaţiu modern, scăldat în lumină naturală.
De-a lungul culoarului principal şi în galeriile adiacente sunt reunite desene, gravuri, fotografii, textile, sculpturi care n-au putut fi expuse până acum din cauza lipsei de spaţiu. Mici expoziţii - O conversaţie în trei dimensiuni, Peisajele fotografice ale lui Anselm Adams - pun în valoare faţete mai puţin cunoscute ale unei colecţii de dimensiuni enciclopedice, renumită în primul rând pentru lucrările de artă europeană a secolelor al XIX-lea şi al XX-lea sau pentru mobilierul american din epoca colonială.
Instituţia a fost constant implicată într-un foarte interesant program de expoziţii temporare. Retrospective de mari dimensiuni dedicate unor personalităţi ale artei europene - Cézanne, Brâncuşi, Delacroix, Van Gogh, Henry Moore, Chirico, Dali, Jacob van Ruysdael, Renoir - au fost doar câteva dintre manifestările de succes din ultimii 10-15 ani.
O serie de alegeri recente par a fi mai "îndrăzneţe", propunând subiecte care nu sunt apriori aducătoare de public... În 2007, o expoziţie superbă a fost dedicată