Desi nu este stat membru al Uniunii Europene si nici nu si-a exprimat dorinta de a se integra, Iordania s-a decis sa permita in 2010 comercializarea doar a carburantilor de standard EURO 5. Anuntul a fost facut de ministrul Mediului, Khalid Irani, la un seminar pe tema imbunatatirii calitatii carburantilor in regat. De asemenea, pe langa reducerea drastica a cantitatii de sulf din benzina si motorina, Iordania a inceput deja sa elimine si benzina cu plumb, ceea ce este in conformitate cu o alta
Desi nu este stat membru al Uniunii Europene si nici nu si-a exprimat dorinta de a se integra, Iordania s-a decis sa permita in 2010 comercializarea doar a carburantilor de standard EURO 5. Anuntul a fost facut de ministrul Mediului, Khalid Irani, la un seminar pe tema imbunatatirii calitatii carburantilor in regat. De asemenea, pe langa reducerea drastica a cantitatii de sulf din benzina si motorina, Iordania a inceput deja sa elimine si benzina cu plumb, ceea ce este in conformitate cu o alta norma europeana. Motivul pentru care se face aceste schimbari este ca normele europene sunt apreciate de iordanieni, iar normele metodologice sunt usor de aplicat, industria de profil din Regatul Hasemit avand caracteristici foarte asemanatoare cu cea din UE.
Ministrul iordanian al Mediului a tinut sa declare pentru conationalii sai care s-au pronuntat impotriva deciziei ca expunerea - fie si pentru un timp redus - la concentratii inalte de plumb in aer poate duce la leziuni pe creier si la rinichi, in timp ce expunerea un timp mai indelungat poate duce la afectarea centrilor nervosi, dereglarea presiuni sanguine si blocarea capacitatii de metabolizare a vitaminei D. De asemenea, plumbul in atmosfera este mult mai periculos pentur copii decat pentru adulti, avand pentru primii efecte mai grave.
Departamentul de Politie a Mediului din Iordania a pr