Cel mai bun blockbuster al sezonului şi unul din cele mai bune filme inspirate din benzile desenate, care acaparează tot mai mult atenţia Hollywoodului În fine, iată un blockbuster
Cel mai bun blockbuster al sezonului şi unul din cele mai bune filme inspirate din benzile desenate, care acaparează tot mai mult atenţia Hollywoodului
În fine, iată un blockbuster estival, un mastodont cinematografic inspirat din benzile desenate, care depăşeşte cu mult mediocritatea tipică a majorităţii copleşitoare a filmelor de sezon de acelaşi gen şi care reprezintă un model de pop - entertainment inteligent, fără a se mulţumi cu tradiţionala definiţie" kiss kiss, bang bang".
"Cavalerul negru" (The Dark Knight) este o continuare (sequel) a peliculei "Batman - Începuturi" (Batman Begins) de acum trei ani (2005), realizată de acelaşi regizor, Christopher Nolan, care, printr-o întoarcere în timp, îşi propunea să explice procesul întortocheat al devenirii eroului justiţiar, a cărui capă de culoare întunecată îl face să semene, atunci când îşi întinde braţele, cu un uriaş liliac (bat).
"Incoruptibilii", în versiune modernă
Cineastul îşi dăduse încă de atunci seama că, odată cu diferitele variante datorate predecesorilor săi, seria "Batman" îşi epuizase posibilităţile şi că se simţea nevoia de ceva nou, respectiv să se pună mai puţin accentul pe isprăvile eroului şi pe efectele speciale (fără a le neglija însă), şi mai mult pe story şi pe evoluţia personajului.
Acum, după ce ne-a făcut să înţelegem că omul a cărui siluetă aduce cu cea a unui liliac în zbor nu s-a născut gata echipat de luptă, precum zeiţa Pallas Atena din capul lui Jupiter, ne propune să-l urmărim mai departe în cariera sa de combatant împotriva criminalităţii. Iar ceea ce ne oferă nu mai e, în ultimă instanţă, un film cu Batman. "Cavalerul negru" constituie de fapt versiunea adusă l