Femeile din România sînt promovate mai puţin pe poziţii de conducere decît bărbaţii, iar cele care reuşesc, totuşi, să ocupe funcţii de decizie lucrează preponderent PR, publicitate, marketing, resurse umane şi design.
Femeile din România sînt promovate mai puţin pe poziţii de conducere decît bărbaţii, iar cele care reuşesc, totuşi, să ocupe funcţii de decizie lucrează preponderent PR, publicitate, marketing, resurse umane şi design.
Potrivit datelor Eurostat, doar jumătate dintre româncele cu vîrsta între 15 şi 64 de ani au un loc de muncă, spre deosebire de bărbaţi, unde se înregistrează un procent de aproape 65%. Statisticile arată că femeile care ocupă poziţii manageriale cîştigă în ţara noastră mai puţin de 85% din veniturile bărbaţilor care au funcţii de conducere. Stăm însă mai bine ca Italia, de exemplu, unde femeile manager cîştigă, în medie, sub 60% din salariile bărbaţilor.
SALARIZARE.Concluziile unei analize socio-economice realizate de Agenţia Naţională pentru Egalitatea Şanselor arată că româncele angajate cu normă întreagă au un venit lunar cuprins între 500 şi 1.000 de lei, dar 80% dintre ele sînt responsabile pentru sarcinile ce ţin de gospodărie şi de îngrijirea copiilor.
OBICEIURI. Potrivit Alinei Botezatu, Managing Partener la firma de consultanţă şi recrutare Perspective Group, femeile promovate în poziţii de management se întîlnesc într-o proporţie de 70% în servicii şi doar 30% în domeniile tehnice. Astfel, în publicitate managerii sînt 65% femei, în PR 95%, în resurse umane 80%, în arhitectură şi în marketing de 75%, iar în design 70%. În domeniile sanitar şi financiar, 55% dintre femei ocupă poziţii de conducere. "Femeile sînt, totuşi, mai puţin promovate decît bărbaţii", ne-a declarat Alina Botezatu, mai ales din cauza funcţiilor de conducere care presupun deplasări dese, pentru care sînt