Japonezii de la Toyota au lansat o maşină-concept cu motorul în portbagaj.
Japonezii au făcut din ponei cal de curse. Adică, dintr-un model Toyota de clasă mică o maşină de curse. Crazy, putem spune. Şi chiar aşa e - Aygo Crazy. „Copilul teribil“ rezultat din îmbinarea fioroasei Celica, de la care a preluat motorizarea, cu liniştita Aygo, căreia i-a furat scheletul metalic, a fost prezentat la Salonul Auto de la Londra, desfăşurat în aceste zile. Maşină-concept, Crazy nu este disponibilă vânzării în serie, motiv pentru care nici nu i-a fost comunicat preţul.
Producătorul nipon a plecat în realizarea acestei variante excentrice de la motorul obişnuit de 1.0 litri pe benzină, care genera 67 de cai-putere. Toate celelalte performanţe erau în limita clasicului: viteza maximă era de 100 km/h, iar accelerarea către această valoare se face în 14 secunde. Pornind de la aceste date, producătorul a metamorfozat banalul şi a scos pe şosele un „diavol nipon“.
Un fulg în mişcare
Investiţiile necesare modelului Aygo Crazy s-au ridicat la 200.000 de dolari. Rezultatul: motorul VVT-i de 1.8 litri supraalimentat, plasat în partea din spate a maşinii. Producătorul auto numărul unu mondial a supralicitat şi pentru că micul bolid ascunde sub capotă 197 CP, cu un cuplu maxim de 240 Nm, timpul în care atinge suta, faţă de modelul de bază, a scăzut sub 6 secunde. Viteza maximă comunicată de constructor urcă la 203 km/h.
Motorul „supraponderal“ este un pariu provocator, având în vedere că maşinuţa cântăreşte puţin peste 1.000 kg. Situaţia e potenţată şi de tracţiunea spate.
Toyota forţează limitele şi-i dă unui şofer amator mai mult decât senzaţii tari. Maşina-concept nu beneficiază de niciun fel de echipamente de siguranţă electronice - nu are servodirecţie şi nici sisteme de asistenţă la frânare. Nici măcar banal